vrijdag 2 juli 2010

Summertime

Het liedje Summertime doet mij nu gruwelen. Vooral het zinnetje "and the livin' is easy", hoezo "easy"?

Enig idee hoeveel moeite het kost om überhaupt te bewegen in deze hitte? Oké dat is een volledig retorische vraag aangezien het vandaag iedereen wel erg veel moeite kost.
De energie die de airco verbruikt wordt door het veel lagere verbruik van lampen, tv en andere energieslurpers gelukkig redelijk gecompenseert. En ik doe het groen...


Maar goed zonder die airco in huis zou het hierbinnen nog warmer zijn als buiten en als je zou kunnen voelen hoe warm het hierachter buiten is, wellll. De thermometer gaf zojuist 37.6 graden aan en die hangt echt niet in de volle zon maar wel aan de zuidkant van dit huis.

Mijn lijf functioneerd niet echt bij deze temperaturen, het hort, stoot en hobbelt naar eigen wens. De wonden van de operatie zijn voor een groot deel genezen aan de buitenkant, de binnenkant is een ander verhaal. Tijd is in dit geval duidelijk het beste medicijn.

De ketamine heeft zijn werk weer gedaan, de pijn is 0 tot 1 gedurende dag en nacht. En net als voorgaande keren is de aanrakingspijn helaas niet verdwenen met als resultaat nog steeds doorwaakte nachten. Waarom zijn de lichtste dekbedden nou nog zo zwaar???

Summertime and the livin' is easy... Jaja.

Cool waves,

Wanda

6 opmerkingen:

J@n. zei

Ondanks het feit dat ik geen airco heb, maar alleen een ventilator heb ik deze dag weer met het voetballen erbij overleefd. Warm hè!?

Wandaetc zei

Echt niet normaal meer J@n!

Ineens snap ik waar ze het over hebben, opwarming van de aarde enzo...

Estrella zei

Hoi meis, ja, dan schaam ik me bijna wanneer ik zeg zo verschrikkelijk van dit weer te genieten... Ik bloei er bij op, mijn lichaam heeft dit juist nodig maar ik kan me voorstellen dat het bij anderen juist andersom kan zijn.
Ik weet uiteraard niet wat voor operatie(s) je achter de rug hebt maar klinkt het stom als ik zeg een beetje te herkennen wat je omschrijft, aangaande de binnen-wond pijn?
Vanmorgen moest ik, acht weken nà mijn operatie, wéér terug omdat de pijn niet weggaat. Tureluurs word ik er van, en als ik jou zo lees heb jij het nog vele malen erger. Heel begrijpelijk dat je je niet 'easy' voelt...
Sterkte meis!

Wandaetc zei

Dat het voor mij erger is wil ik niet zeggen, het is gewoon zwaar k**.

Ik heb nu 2 wonden omdat de pomp (baclofen) eruit is gegaan. Hij zat me in de weg en op de medicijnen reageerde ik niet meer dus dan houdt het op.

Schamen moet je zeker niet doen, ik geniet weer als het zoals vandaag is, niet te warm en niet te koud. En dan zie ik anderen in een vest lopen rillen....

Ach, we kunnen niet allemaal hetzelfde zijn. Gelukkig niet zeg, zou een saaie boel worden.

Enne die pijn, hebben ze al een oorzaak gevonden?

Estrella zei

Heb je helemaal gelijk in, allemaal hetzelfde zou inderdaad erg saai zijn...
Feit is dat ik inderdaad zo'n 'dikvestkoukleum' ben, hahaha!

De pijn, de wond (ik heb een pegsonde ingebracht gekregen) blijft ontsteken, en dan voornamelijk van binnen. Van buiten ziet de wond er mooi uit. Gekke is dat op de Echo niets te zien is terwijl er wel een aardige verdikking te voelen is.
Ik kreeg gisteren de keuze om de Pegsonde er ter plekke weer uit te laten halen en voorlopig weer een neussonde te laten plaatsen voor een aantal weken, en daarna, als de pijn weer weg was, de Peg weer terug te laten plaatsen, òf als laatste poging nog een zwaardere antibiotica kuur. Uiteraard koos ik voor de laatste... Heb 7 maanden met dat ding in mijn neus gelopen dus ben dat wel erg zat nu!
Hopen dat die kuur nu aanslaat.

Ik heb even gegoogeld op Baclofenpomp. Wauw, dat leest heftig... Balen dat het niet aanslaat bij jou! zijn er nog andere opties nu?

Wandaetc zei

Voor jou geldt nu dus Pech met de PEG...

Zo heb ik veel last gehad van pus en ontstekingen in het eerste anderhalve jaar na plaatsing van de Suprapubic katheter. Ook bij mij was er op echo's niks te zien maar wel altijd heel duidelijk te voelen. Zo raar hoe die lijven soms tegenwerken.

Ik zal duimen dat de kuur nu wel gaat aanslaan, er moet gewoon een keerpunt komen.

Wat mijn lijf betreft, ja er zijn nog opties en nee het is niet bekend of die ook werkelijk gaan aanslaan. Daarnaast zijn er op dit moment niet heel veel mogelijkheden. Wie weet in de toekomst.