vrijdag 23 juli 2010

Calorieën tellen

Voeding: belangrijk, onmisbaar, zorgend voor hoofdbrekens.
Bijvoeding: indien nodig, vreselijke smaken, duur, overmatig vullend.

Anorexiaverschijnselen bij een "normaal" gewicht...

Waar ik het over heb????


Over darmen met een ingebouwde lanceerinstallatie. Darmen die geen voedingstoffen meer halen uit normale voeding. Darmen die ervoor zorgen dat ik meer tijd op de porseleinen pot doorbreng dan me lief is.

Gisteren is de diëtiste geweest, vandaag stond TNT voor de deur met het zogenaamde smaakpakket. De eerste 2 flesjes zijn open en bijna leeg.
Een totaal van zo'n 65 smaken/soorten waaronder 3 verschillende soepjes zijn verkrijgbaar. Bij de verschillende merken komen een aantal smaken opvallend vaak voor: Aardbei, Vanille, Chocolade en zelfs 2 of 3 koffiesmaakjes...

De eerste 30 ga ik de komende 2 weken uitproberen, hoewel ik volgende week waarschijnlijk wel alvast wat geslaagde varianten voor mijn vakantie bestel.
Bij kauwmoeilijkheden (bij kaakklem dus) mag ik 3 of 4 flesjes. Het wordt dus een kwestie van beetje spelen, beetje uitproberen en vooral testen hoe het gaat.

Ik hoef er trouwens niet op aan te komen, op zich zou mijn gewicht zelfs nog wat minder mogen maar ik heb wel een groot tekort aan vitaminen, mineralen en voedingstoffen in het algemeen. Dat is te zien aan de donshaartjes op mijn gezicht. Het anorexia-effect bij een normaal tot overmatig gewicht. Toch raar om te zien...

Onderstaande citaat klopt op dit moment aardig...

Er gaat meer boven je pet dan eronder.  (Toon Hermans)

Tschüs!

3 opmerkingen:

J@n. zei

Als je de medicijnen van mij zou slikken vond je alles lekker en dat vind ik nou weer een probleem......Mensen hebben wat problemen joh!
Gr. J@n.

Wandaetc zei

@ J@n: Deal, jouw medicijnen en mijn darmen...

Ideale combi. ;)

Estrella zei

Ik ken ze helaas ook, de zgn nutripakjes. Zou er enkele per dag moeten maar ben blij als er één naar binnen gaat.
Toch mooi dat het bestaat!
Ik hoop dat je er baat bij hebt meis, en dat je een werelds fijne vakantie hebt...!