vrijdag 9 juli 2010

Orangepeels

Warmte is niet altijd goed voor een mens maar groente en fruit ook niet.

De gifstoffen in groente en fruit lopen soms behoorlijk op.


Onderstaande artikelen vond ik met simpel googlen. Beetje knipwerk daar en plakwerk hier en iedereen kan het lezen.


Geef mij dan maar biologisch, zoals van Boer Kok uit Hoogland (bij Amersfoort). Zijn melkkwaliteit is een van de beste van Nederland, door geen krachtvoer te gebruiken stoot hij ook nog eens minder Ammoniak uit en het is nog echt een klein familiebedrijf.

Gisteravond was er weer een uitzending over Boer Kok en zijn familie(boerderij). Dan zie je mannen en vrouwen met hart voor beest, natuur, mens en product.

Laten we hopen dat ze het nog lang kunnen volhouden. Zulke boeren zouden er meer moeten zijn.

Without a farmer, there is never going to be a farmer's wife.

Auf wiederschnitzel,

Wanda

5 opmerkingen:

J@n. zei

Oké Wanda, succes ermee!
Warm hè!
Gr. J@n.

Wandaetc zei

Mij te warm. Gelukkig heb ik airco.

rob alberts zei

Zo blijft een grote groep mensen knokken voor de mooie dingen uit de buurt.
Succes met de akties.
Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

Linda, Kess & Canna zei

Hoi Wanda, hopelijk gaat het alweer wat beter met je. Tijdens onze vakantie in Engeland/Schotland zijn we zeker 5 (verschillende) Dalmatiers tegengekomen. Ik moest meteen aan jou en Fire denken, doet ie het goed? Op www.barfplaats.nl vind je ook veel fans van de Dalmaat, er schijnen nogal wat van de stippenhondjes gevoelig te zijn qua nierstenen enzo...Groetjes en sterkte met deze warmte!

Wandaetc zei

@ Rob Alberts: Vriendelijke dank.

@ Linda, Kess en Canna: Fire doet het super, hij kan zelfs al los volgen. En dan te bedenken dat hij nog geen halfjaar is.

Ik ga straks eens even kijken op Barfplaats. Dat ze gevoelig zijn is mij ook bekend, Fire krijgt ook speciaal Dalmatenvoer. Het probleem zit 'm vaak in de hoeveelheid eiwitten en nitraat/nitriet. Vandaar ook speciaal samengesteld voer.