vrijdag 25 december 2009

It's X-Mas!

X-Mas, Christmas, Kerst of toch  Kerstmis?

Mij maakt het niet uit hoe je het wilt noemen. Als het maar blijft gaan om een nieuw begin, een samenzijn met geliefden.

Cadeautjes zijn leuk (natuurlijk), eten is lekker (altijd) , maar is dat waar het werkelijk om draait?

Voor mij niet, Kerst is voor mij een feest van bezinning, licht en gezelligheid. Een samenzijn met hen die ik liefheb.
Dat daar eten bijkomt, ach. En ook ik ben wel zo dat ik een klein cadeautje zal geven.

Kerst heeft voor mij sinds 2005 werkelijk de betekenis van een nieuw begin, 3e Kerstdag 2005 kreeg ik namelijk een medicijnpomp. Wat zou mijn leven er anders gaan uitzien!
Terugkijkend is het me slechts 1,5 jaar gelukt om er echt beter van te worden. Daarna ging het snel bergafwaarts. Hoewel ik voor mijn gevoel nog steeds meer kan als voordat ik die pomp kreeg hoor!

Mijn prioriteiten zijn duidelijk veranderd, tegenwoordig wil ik in eerste instantie zélf gelukkig zijn en daarná komt de rest. In alle jaren van ziekzijn heb ik té veel gedacht aan anderen. Ik ga nu eerst aan mezelf denken.

Ik wens iedereen een heerlijk, gezegend en gezellig Kerstfeest!

When the lights are turned on, the outside is turned off.

Feliz Navidad,

Wanda

Geen opmerkingen: