zondag 6 december 2009

Licht en helder

Buiten is het donker en koud.
December is gearriveerd en bracht regen, kou en donkerte mee.

Maar in mijn hoofd is het licht.
In mijn huis is het warm en droog.


Ik voel me goed, zie er goed uit (in ieder geval volgens mijn omgeving) en zit ook lekker in mijn vel.
Natuurlijk is niet alles koek en ei, mijn lijf doet nog steeds niet wat ik wil en ik lig meer op bed dan dat ik kan zitten. Maar who cares? Zolang er geen gekke dingen gebeuren kan ik nog vrij redelijk doen wat ík wil.
Iets wat in jaren niet zo goed is gegaan. Dankzij een nieuwe (voor mij dan) pijnstiller kan ik weer slapen en dat hou ik zelfs vaak 8 uur per nacht vol. Dus als ik overdag eens geen zin heb om achter dat scherm te kruipen is dat niet meer omdat ik geen energie heb. Ik heb energie in overvloed...
Dus doe ik andere dingen, ik lees weer meer en vind het af en toe heerlijk om mezelf even helemaal te verliezen in een goede film of een mooie cd.
Ik teken, klei en ben gewoon lekker bezig.

De donkere dagen voor kerst zijn ook niet meer zo donker omdat de kerstboom weer in volle glorie staat. Overal lichtjes en snuisterijtjes, heerlijk!
Maar juist in deze tijd denk ik ook aan allen die mij in de loop der jaren zijn ontvallen, mensen van wie ik hou en die ik nog steeds mis.

Remembrance is a great good, never forget those you love and those you care about.

Kindly yours,

Wanda

Geen opmerkingen: