vrijdag 20 november 2009

Silence

Stilte in mijn hoofd zou prettig zijn.
Stilte om mij heen is wenselijk.
Stilte van mijn stem is onverdraaglijk.



Mijn hoofd wil niet rustig worden, er waaien duizenden gedachtes door mijn hoofd en die willen er uit.
Om wat meer stilte in mijn hoofd te kunnen realiseren zou ik graag stilte om mij heen hebben, zo kan ik de stilte in mijn hoofd sneller bereiken.
De stilte van mijn stem mag liever nu dan over 10 minuten overgaan. Maar dat zal er wel niet inzitten. Het word dus een kwestie van geluidloos uitzingen die handel.

Één van de gedachtes in mijn hoofd wijst me op mijzelf en hoe ik in het leven sta. Ben ik werkelijk zo positief als ik me voordoe? Misschien niet. Maar de buitenwereld hoort nu eenmaal liever dat het goed gaat en dat je bij een tegenslag door blijft knokken als dat je het liefst in een hoekje zou willen kruipen en de wereld wil vergeten.

I know, ik ben nog jong, iedereen verteld me het allerliefste dat ik vast nog wel ga genezen. Maar mensen wees eens realistisch, ik ben nu ruim 19 jaar ziek. Als ik spontaan beter zou kunnen worden was dat toch al gebeurd? Wonderen bestaan maar om hier vanaf te komen moet er wel een heel groot wonder gebeuren.

Stilte: het één wil ik zo graag, het ander haat ik.

Life can be shit but also beautifull.

Tot snel,

Wanda

2 opmerkingen:

Annemarie zei

Hey Wanda,

Ik miste je al op je andere blog, had hier en daar ook wat gelezen dus volg een klein beetje hoe het met je gaat...

Opgeven is geen optie. Het wordt simpelweg altijd weer licht, altijd weer morgen, er is altijd weer een nieuwe dag waarop blijkt dat je er nog bent. Maar het is niet leuk, het is ook niet altijd "prima zoals het is, want de situatie is nou eenmaal niet anders". En soms is het gewoon genoeg geweest.

Ik laat het tegenwoordig maar over me heenkomen, die periodes. Je hoeft niet altijd alles uit te leggen, niet naar een ander maar ook niet aan jezelf. Het is niet altijd rationeel te benaderen, weg te huilen, overheen te praten of te lachen. Laten sudderen, gewoon maar uit laten sudderen en wachten tot het weer lente wordt.

Take care.

Liefs, Annemarie

Wandaetc zei

@ Annemarie: Thanx. Meer weet ik niet.